8 Temmuz 2015 Çarşamba

Meyveli Kek


Kek aşığı biri olarak yeni bir kekle sizlerleyim. Eylül öglen yemeği ve akşam yemeği arasında atıştıracak birşeyler istiyor bende yapabildiğim kadarıyla ufak atıştırmalıklar hazırlamaya çalışıyorum. Bugün de buzluktaki meyveleri değerlendirerek küçük muffinler hazırladım. Eylül Vişnelisini pek beğenmedi ama o da benim için kalsın :) 

Ben bütün malzemelerden yarım ölçü yaptım siz normal kalıp için 2 kat malzeme kullanabilirsiniz kek hamurum gayet lezzetli ve kesin oluyor...

Malzemeler

2 yumurta
1 bardak esmer şeker
1.5 bardak tam buğday unu
Yarım bardak süt
Yarım bardak sıvı yağ 
Kabartma tozu 
Vanilya
1 avuç yabanmersini
1 avuç vişne
1 avuç ceviz

Ilk önce şeker ve yumurtayı iyice çırptım daha sonra süt,yağ,elenmiş un,kabartma tozu ve vanilyayı çırptım. Minik tart kalıplarını yağladım ve ve 1 dondurma kaşığı alıp kalıplara paylaştırdım. Herbir kalıba rastgele meyve ve cevizden serpiştirip 170 derecede içi çekene kadar pişirdim.  Belki sizde çocuklarınıza ya da iftar sonrası çayınızın yanına küçük bir kek yapar benimde kulaklarımı çınlatırsınız...

Afiyet olsun.


Bu arada keki Eylül'le birlikte çırptık :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder