4 Eylül 2015 Cuma

Armut Reçeli

     Merhabalar :)

Reçel denildi mi akan sular durur. Eylül de az az yiyor reçellerden bakalım benim gibi reçel sever mi olacak yoksa babası gibi kahvaltı sevmez biri mi olacak ? Kahvaltı yapmaya bayılan birisi olarak reçel aşkı da benim için özel bir yerde. Reçeli hem yemeyi hem de yapmayı çok severim. Mutfakta geçirdiğim her dakika benim için tam bir meditasyon seansı gibi geliyor. Açıkçası daha önce hiç armut reçeli yemedim ama bozulmaya yüz tutmuş armutlarımı ancak reçel yapabilirim diye düşündüm. Umarım güzel olur diyerek  başladım sonuç harika oldu artık bir daha ki kahvaltıda tabağa girmek için sıraya girdi bile. Favori reçellerime gelince Portakal kabuğu reçeli, çilek reçeli ( cilekler şuan şekerde yatmış reçel olmayı bekliyorlar) ve Emine yengemin harika ayva reçeli. Gelelim tarife benim tarifler biraz atmasyon diye tabir edebileceğimiz cinsten :) umarım beğenirsiniz çünkü kokusu ve tadı harika oldu :)


Önce 5 tane orta boy armudu çürük yerlerini ve çekirdeklerini ayırarak doğradım. Sonra icine 2 ince tarçın çubuğu ve iki baş karanfil ekledim yarım litre kadar su koydum ama siz biraz daha az koyun benim koyduğum su biraz fazla geldi ve biraz sulu oldu. 



Ocağa alıp biraz yumuşayana kadar kaynattım üstüne 1 su bardağı esmer şeker ilave ettim. Öylece tekrar kıvam alana kadar kaynattım. (Esmer şekeri de kızım gönül rahatlığı ile yesin diye koydum.)





Soğuduktan sonra kavanozladım ve buzdolabına kaldırdım. Esmer şekerle yaptığım için biraz rengi koyu oldu ama tadı şahane denemelisiniz. Şimdiden afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder