9 Ekim 2015 Cuma

Havuçlu Patatesli Çorba


Eylül çorbayı çok seviyor sayılmaz ama ben elimden geldikçe ona sevdirmeye çalışıyorum. Bu aralar Oktay ustaya takılmış durumdayım. Gerçekten keyifle ve merakla tariflerini takip etmeye özen gösteriyorum. Gerçi Digitürk bu aralar oktay ustayla arama girdi ama şükür uydu var da izleyebiliyorum. Tarifler hoşuma gittikçe not ediyorum ve zaman buldukça uyguluyorum. Geçen gün yaptığı bu çorba da çok hoşuma gitti ve denedim. Sonuç gerçekten lezzetli ve kolay bir çorba oldu. Malzemeleri ve yapılışı görünce denemek isteyeceksiniz :) . Biz ailecek çok sevdik hele Eylül bayıldı. Çocuklarınız taneli yiyemiyorsa blenderdan geçirebilirsiniz.

Malzemeler

                                                                1 patates
                                                                1 havuç
                                                                1 tatlı kaşığı sıvı yağ
                                                                 su
                                                                 tuz
                                                                 karabiber

Terbiyesi için;

1 kase yoğurt
Yarım limon
        3 yemek kaşığı un

                                                                         Üzeri için;


Tereyağ
                                                                               Nane

Havuç ve patatesleri resimdeki gibi küçük küpler halinde doğruyoruz. Sıvı yağı tencereye alıp önce havuçları sonra patatesleri soteliyoruz. Sonra 1 litre kadar su ilave edip kaynatıyoruz. patates ve havuçlar yumuşayınca terbiyesini yapıp az az sıcak çorbayı terbiyeye ekleyip kesilmesini engelliyoruz. Terbiyeyi de 1-2 taşım kaynatıp kaselere alınca üzerine yağ ve nane döküp servis ediyoruz. gerçekten güzel ve lezzetli oluyor sağlıklı olması da cabası :)

                                                                  ... Afiyet Olsun ...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder