8 Mart 2016 Salı

Oyun Hamurunun Faydaları



Oyun hamurlarını oldum olası sevmişimdir. Kızımda haliyle bayıldı hamurla oynamaya tabi ki şuan pek sanatsal şeyler yapamasa da renkleri karıştırmada halıya hamur atıp üstüne iyice basıp halıya işlemesini sağlamada oldukça usta :) şükür ki konu çocuğumun gelişimi olunca oldukça vurdumduymaz olabiliyorum. Bu hamur işi başlayınca çok araştırma yaptım sağlık açısından etkilerini ama kaliteli bir marka bulup artık eskisi gibi denetimsizlik olmadığını görünce gönül rahatlığı ile kullanmaya başladım. Öyle güzel ekipmanlar çıkmış ki hamur şekillendirmek için bayıldım geçen gün oyuncakçıda tam 1 saatimi bu reyonda harcadım kendimi zor aldım reyondan tabi ki 1 kutuyla :) itiraf edeyim kendim için beğendim ve çok eğleniyorum kalıpları kullanırken :) . Eğlencenin yanı sıra bir sürü faydası da var oyun hamurlarının sizler için araştırdım buldum umarım sizde miniklerle hem eğlenir hem de gelişime bir katkı sağlarsınız. Bu arada aşağıda paylaştıklarımı Eylülle beraber yaptık büyük bir kısmını ben yapsam da hayal gücü Eylül'e ait :)

Oyun Hamuru ile aktivitenin faydaları:
1) El becerileri gelişir
2) El ve parmak kasları gelişir
3) Yeni buluşlar ortaya çıkarır
4) Yaratıcılıklarını geliştirir
5) Sanata karşı ilgi duyarlar
6) Güven duyguları gelişir
7) Duygusal doyuma ulaşır
8) Enerjisini boşaltır
9) Kendini ifade etmeyi öğrenir (yaptığı şekillerle iç dünyasını tanıyabiliriz)
10) Tüketen değil üreten bir birey olmasına yardımcı olur.



Oyun Hamuru Alırken Şunlara Dikkat Ediniz:
Oyuncak Türk Standardları Enstitüsü (TSE) uygun olmalı
Sağlık Bakanlığı Onaylı Olmalı
Kıvamı (Kulak memesi) yumuşaklığında olmalı
İçerdiği Renk Katkısı Ele Bulaşmamalı
Niteliksiz ismi üretimi belli olmayanlar alınmamalı

* Oyun hamuru çocukları üretmeye teşvik eder. Oyunun herhangi bir kuralı olmadığından kalıpların dışında düşünüp yeni fikirler geliştirirler.
* Oynarken hayal güçlerini harekete geçirip kendi oyuncaklarını yaparlar.
* Oyun hamurları ile yapılan şekiller çocukların iç dünyalarını yansıtır. Yaptığı şekiller sayesinde onun neler hissettiği, istediği konusunda bilgi alınabilir.
* Yaratıcılığının farkına vardığı noktada ise keyiflenerek mutlu olur, desteklendikçe özgüveni artar.

* Çocuğun hamura şekil vermesi ve yoğurması onun el becerilerini geliştirir, el kaslarını güçlendirir. * Oyun hamuruyla oynaması parmaklarındaki minik kasların güçlenip gelişmesine, bu da okul çağında daha rahat kalem tutmasına yardımcı olur.
* Oyun hamuruyla oynayan çocuğun el-göz koordinasyonu pekişir, kavrama becerisi artar.

* Renkleri, şekilleri, rakamları ve harfleri ona eğlenceli bir şekilde öğretebilirsiniz.
* Renkleri birbirine karıştırarak keşifler yapabilir. Renkleri tanımak ve yeni renkler yaratmak, onun için eğlenceli bir oyuna dönüşür.
* Belirli bir rengi elde etmek için farklı renkleri karıştırmayı denemesi ise onu problem çözmeye teşvik eder.
* Parçaların birleşip bir bütünü oluşturması gibi basit matematik kavramlarıyla da tanıştırır.
* Farkındalığı ve dikkati artar.
* Arkadaşlarıyla birlikte oyun hamurlarıyla oynadığında paylaşım duygusunu pekiştirir.

* Yapısı gereği mükemmel bir dokunsal malzeme de olan oyun hamurları, çocuklarınızın dokunma duyusunu geliştirir.
* Oyun hamuruyla oynarken çocuğunuz görme, dokunma ve koklama duyularını bir arada kullanır


Yazının tamamı: http://www.hurriyetaile.com/cocuk/oyun-ve-aktiviteler/oyun-hamurunun-cocuk-gelisimine-katkilari-nelerdir_19724.html









Yengesi ve Amcasıymış :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder